FAOS SAMADHI 2

Εναλλακτικος χωρος αναζητησης και θεραπευτικων τεχνων.

Εργαστηρι Αυτογνωσιας.

Ολιστικες ψυχοθεραπευτικες προσεγγισεις μεσω της Βοτανικης Ιατρικης, του Διαλογισμου, της Μεταφυσικης, της Ανθρωπολογιας, της Νεας Φυσικης και της Νεας Ενεργειας.

Κάπου στα βάθη της γενετικής μας μνήμης, βρίσκεται η γνώση του σύμπαντος και των κόσμων, όπου η ζωή είναι απαλλαγμένη από την αυταπάτη του χρόνου και του χώρου.

Όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί μέσα μας για να επαναφυπνιστεί την τέλεια στιγμή, έτσι τώρα προσκαλεί την προσοχή μας.

Έχουμε ένα σκοπό πολύ μεγαλύτερο από όσο μπορέσαμε ποτέ να φανταστούμε.

Ο σκοπός αυτός ζητά να τον αναγνωρίσουμε τώρα και ζητά επίσης να αποκόψουμε τα κυκλώματα που μας συνδέουν με τα πρότυπα σκέψης και τα άχρηστα συναισθήματα τα οποία μας κρατούν δέσμιους στην αυταπάτη και στη σύγχυση των κατώτερων βασιλείων.

Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2011

Στ αληθεια δεν ξερω γιατι χειροκροτατε. Εχετε δοκιμασει να χειροκροτησετε με ένα χερι? Σας παρακαλω, αρχιστε τωρα, από σημερα… / Δημόσια Ομιλία του Κρισναμούρτι στην Washington, DC, 1985







Δειτε ολοκληρη την ομιλια του Κρισναμουρτι στην Ουασιγκτον, το 1985, διαρκειας μιας ωρας και 32 λεπτων, πατωντας...




Ο Κρισναμούρτι θεωρείται παγκοσμίως ως ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές και θρησκευτικούς διδασκάλους όλων των εποχών. Δεν ανέπτυξε καμία φιλοσοφία ή θρησκεία, αντιθέτως μίλησε για πράγματα που αφορούν όλους εμάς στην καθημερινή μας ζωή, τα προβλήματα της ζωής στη σύγχρονη κοινωνία με τη βία και τη διαφθορά της, για τα άτομα που αναζητούν ασφάλεια κι ευτυχία, και την ανάγκη της ανθρωπότητας να απελευθερώσει τον εαυτό της από τα εσώτερα φορτία του φόβου, του θυμού, της πληγής, και της θλίψης. Εξήγησε με μεγάλη ακρίβεια τις λεπτές λειτουργίες του ανθρώπινου νου, κι επισήμανε την ανάγκη του να επιφέρουμε στην καθημερινή μας ζωή μία βαθιά διαλογιστική και πνευματική ποιότητα.

Ο Κρισναμούρτι δεν ανήκε σε καμία θρησκευτική οργάνωση, αίρεση ή χώρα, ούτε ήταν μέλος σε κάποια σχολή πολιτικής ή ιδεολογικής σκέψης. Αντιθέτως, ισχυρίστηκε ότι αυτοί ήταν οι παράγοντες που διαιρούν τα ανθρώπινα όντα κι επιφέρουν σύγκρουση και πόλεμο. 

Υπενθύμισε στους ακροατές του ξανά και ξανά ότι όλοι είμαστε πρώτα ανθρώπινα όντα κι όχι Ινδουιστές, Μουσουλμάνοι ή Χριστιανοί, ότι είμαστε όπως όλη η υπόλοιπη ανθρωπότητα κι ότι δεν είμαστε διαφορετικοί ο ένας από τον άλλον. 

Ζήτησε να βαδίζουμε ελαφρά πάνω στη γη δίχως να καταστρέφουμε τους εαυτούς μας ή το περιβάλλον. Μετέδωσε στους ακροατές του μία βαθιά αίσθηση σεβασμού για τη φύση. Οι διδασκαλίες του υπερβαίνουν τα ανθρωποκατασκευασμένα συστήματα πίστης, εθνικού συναισθήματος και αιρετισμού. Ταυτόχρονα, δίνουν καινούριο νόημα και κατεύθυνση στην ανθρωπότητα για την αναζήτηση της αλήθειας. Η διδασκαλία του, πέραν του ότι είναι σχετική με την σύγχρονη εποχή, είναι άχρονη και παγκόσμια.

Ο Κρισναμούρτι μίλησε όχι σαν γκουρού αλλά σαν ένας φίλος, και οι ομιλίες και συζητήσεις του δεν βασίζονται στην παράδοση – στη γνώση αλλά στις δικές του ενοράσεις μέσα στον ανθρώπινο νου και στα οράματά του για το ιερό, έτσι πάντα μεταδίδει μία αίσθηση φρεσκάδας και αμεσότητας αν και η ουσία του μηνύματός του παρέμεινε αμετάβλητο όλα τα χρόνια. Όταν απευθυνόταν στα απέραντα ακροατήρια, οι άνθρωποι ένιωθαν ότι ο Κρισναμούρτι μιλούσε στον καθέναν τους προσωπικά, απευθυνόμενος στα ιδιαίτερα προβλήματά του ή της. 

Στις προσωπικές του συνεντεύξεις, ήταν ένας ευσπλαχνικός διδάσκαλος που άκουγε προσεκτικά τον άνδρα ή τη γυναίκα που τον πλησίαζε με θλίψη, και τους ενθάρρυνε να θεραπεύσουν τους εαυτούς τους μέσω της δικής τους κατανόηση. Οι θρησκευόμενοι μαθητές ανακάλυψαν ότι οι λέξεις του έριχναν νέο φως στις παραδοσιακές αντιλήψεις. 

Ο Κρισναμούρτι δέχτηκε την πρόκληση των σύγχρονων επιστημόνων και ψυχολόγων και προχώρησε μαζί τους βήμα προς βήμα, συζητώντας τις θεωρίες τους και μερικές φορές τους έκανες ικανούς να διακρίνουν τα όρια εκείνων των θεωριών. Ο Κρισναμούρτι άφησε έναν τεράστιο κορμό λογοτεχνίας υπό μορφή δημόσιων ομιλιών, γραπτών, συζητήσεων με δασκάλους και μαθητές, με επιστήμονες και θρησκευτικές μορφές, συζητήσεις με άτομα, τηλεόραση και ράδιο, συνεντεύξεις και γράμματα. 

Πολλά απ’αυτά έχουν εκδοθεί σε βιβλία, και κασέτες και βίντεο.

Περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή του Κρισναμούρτι μπορείτε να βρείτε στις βιογραφίες που έχουν γραφτεί από τη Mary Lutyens και την Pupul Jayakar.






Ο Πυρήνας της Διδασκαλίας του Κρισναμούρτι

Ο πυρήνας της Διδασκαλίας του Κρισναμούρτι περιλαμβάνεται στην δήλωση που έκανε το 1929 όταν είπε ότι, “Η Αλήθεια είναι μία χώρα δίχως μονοπάτι”. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να έρθει σε επαφή μέσα από κάποια οργάνωση, μέσα από κάποιο σύμβολο πίστεως, μέσα από κάποιο δόγμα, προσευχή ή τελετή, ούτε μέσα από κάποια φιλοσοφική ή ψυχολογική γνώση ή τεχνική. Πρέπει να την βρει μέσα από τον καθρέφτη της σχέσης, μέσα από την κατανόηση των περιεχομένων του δικού του νου, μέσω της παρατήρησης κι όχι μέσω της διανοητικής ανάλυσης ή της ενδοσκοπικής ανατομής.


Ο άνθρωπος έχει χτίσει για τον εαυτό του εικόνες σαν ένα φράχτη ασφάλειας—θρησκευτικό, πολιτικό, προσωπικό. Αυτά εμφανίζονται σαν σύμβολα, ιδέες, πίστεις. Το φορτίο αυτών των εικόνων δεσμεύει τη σκέψη του ανθρώπου, τη σχέση του και την καθημερινότητά του. Αυτές οι εικόνες είναι οι αιτίες των προβλημάτων μας οι οποίες διαιρούν τον άνθρωπο από τον άνθρωπο. Η αντίληψη του για τη ζωή διαμορφώνεται από τις ιδέες που ήδη έχουν εγκατασταθεί στον νου του. 

Το περιεχόμενο της συνείδησής του είναι ολόκληρη η ύπαρξή του. Η ατομικότητα είναι το όνομα, η μορφή και η επιφανειακή κουλτούρα που αποκτά από την παράδοση και το περιβάλλον. Η μοναδικότητα του ανθρώπου δεν έγκειται στo επιφανειακό αλλά στην απόλυτη ελευθερία από τα περιεχόμενα της συνειδήσεώς του, που είναι κοινά σε όλη την ανθρωπότητα. Συνεπώς δεν είναι ένα άτομο.

Η ελευθερία δεν είναι μία αντίδραση : η ελευθερία δεν είναι επιλογή. Αυτή είναι η προσποίηση του ανθρώπου ότι έχει επιλογή κι ότι είναι ελεύθερος. 

Η Ελευθερία είναι αγνή παρατήρηση δίχως κατεύθυνση, δίχως το φόβο της τιμωρίας και της ανταμοιβής. 

Η Ελευθερία είναι δίχως κίνητρο: η ελευθερία δεν είναι στο τέλος της εξέλιξης του ανθρώπου αλλά βρίσκεται στο πρώτο βήμα της ύπαρξής του. Στην παρατήρηση κάποιος ξεκινά να ανακαλύπτει την έλλειψη της ελευθερίας. Η Ελεύθερία βρίσκεται στην επίγνωση δίχως επιλογή της καθημερινής μας ύπαρξης και δραστηριότητας.

Η σκέψη είναι χρόνος. Η σκέψη γεννιέται από την εμπειρία και τη γνώση, που είναι αχώριστες από τον χρόνο και το παρελθόν. Ο χρόνος είναι ο ψυχολογικός εχθρός του ανθρώπου. Η δράση μας βασίζεται πάνω στη γνώση και κατά συνέπεια στο χρόνο, επομένως ο άνθρωπος είναι πάντα υπόδουλος του παρελθόντος. Η σκέψη είναι πάντα περιορισμένη κι έτσι ζούμε σε συνεχή σύγκρουση κι αγώνα. Δεν υπάρχει καμία ψυχολογική εξέλιξη. 

Όταν ο άνθρωπος αποκτά επίγνωση της κίνησης των δικών του σκέψεων, θα δει την διαίρεση ανάμεσα στον σκεπτόμενο και στη σκέψη, τον παρατηρητή και το παρατηρούμενο, τον εμπειρόμενο και την εμπειρία. Θα ανακαλύψει ότι αυτή η διαίρεση είναι μία ψευδαίσθηση. Τότε μόνον υπάρχει αγνή παρατήρηση που είναι ενόραση δίχως καμία σκιά του παρελθόντος ή του χρόνου. Αυτή η άχρονη ενόραση επιφέρει μία βαθιά, ριζικά μεταλλαγή στον νου. Η απόλυτη άρνηση είναι η ουσία του θετικού. Όταν υπάρχει άρνηση όλων αυτών των πραγμάτων που η σκέψη έχει επιφέρει ψυχολογικά, μόνον τότε υπάρχει αγάπη, που είναι συμπόνια και νοημοσύνη.


Γράφτηκε από τον Κρισναμούρτι το 1980 μετά από παράκληση της βιογράφου του Mary Lutyens.

Copyright ©1980 Krishnamurti Foundation Trust Ltd.
http://www.jkrishnamurti.org/






.

Βαδίζοντας ελαφρά πάνω στη γη δίχως να καταστρέφουμε τους εαυτούς μας ή το περιβάλλον - με μία βαθιά αίσθηση σεβασμού για τη φύση. Υπερβαίνοντας τα ανθρωποκατασκευασμένα συστήματα πίστης, εθνικού συναισθήματος και αιρετισμού. Θεραπεύοντας τους εαυτούς μας μέσω της δικής μας κατανόησης.







Περί Ελευθερίας / 
Μία Εισαγωγή στις Διδασκαλίες του Τζ. Κρισναμούρτι.


Αυτό το βίντεο είναι μία εισαγωγή στις διδασκαλίες του Τζ. Κρισναμούρτι, που σαν νέος δήλωσε ότι αυτό που τον απασχολούσε ήταν να θέσει την ανθρωπότητα απόλυτα ελεύθερη. Αυτό το πρόγραμμα θεωρεί την ελευθερία σαν τη βάση προς εξέταση της διδασκαλίας του Κρισναμούρτι και προσφέρει μια γρήγορη ματιά στην προσέγγιση του για την επίλυση των πολλών προβλημάτων που βαραίνουν την ανθρωπότητα. Η ταινία περιλαμβάνει μερικά αποσπάσματα από τις δημόσιες ομιλίες του Κρισναμούρτι και μία σύντομη περιγραφή της ιστορίας της ζωής του.



null


 Για να το δειτε με ελληνικους υποτιτλους πατηστε πιο κατω....



Μία Σύντομη Περιγραφή της διδασκαλιας του Κρισναμούρτι από τον Καθηγητή David Bohm. (του κολλεγίου Birkbeck, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου)

Η πρώτη μου γνωριμία με το έργο του Κρισναμούρτι ήταν το 1959 όταν διάβασα το βιβλίο:

Η Πρώτη και η Τελευταία Ελευθερία.

Αυτό που μου κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον ήταν η βαθιά του ενόραση στο θέμα του παρατηρητή και του παρατηρούμενου. Αυτό το ερώτημα ήταν για πολύ καιρό το επίκεντρο της προσωπικής μου δουλειάς ως θεωρητικός φυσικός που ενδιαφερόμουν στην αρχή για την έννοια της κβαντικής θεωρίας. Σε αυτή τη θεωρία, για πρώτη φορά στην εξέλιξη της φυσικής, η έννοια ότι αυτά τα δύο δεν μπορούν να χωριστούν τέθηκε ως απαραίτητη για την κατανόηση των θεμελιώδων νόμων της ύλης γενικά.

Εξαιτίας αυτού και καθώς το βιβλίο περιείχε πολλές άλλες σε βάθος ενοράσεις, ένιωσα ότι ήταν επιτακτικό για μένα να μιλήσω απευθείας και προσωπικά με τον Κρισναμούρτι, το συντομότερο δυνατόν. Κι όταν τον συνάντησα για πρώτη φορά σε μία από τις επισκέψεις του στο Λονδίνο, έμεινα έκπληκτος από την μεγάλη ευκολία επικοινωνίας μαζί του, που ήταν εφικτή από την έντονη ενέργεια με την οποία άκουγε και με την ελευθερία από τις αυτοπροστατευτικές επιφυλάξεις και τα όρια με τα οποία απαντούσε σε ότι είχα να πω.

Σαν άτομο που δουλεύει στην επιστήμη, ένιωσα εντελώς σαν το σπίτι μου με αυτό το είδος απάντησης, διότι στην ουσία ήταν της ίδιας ποιότητας όπως αυτό που είχα κάνει σε επαφή με άλλους επιστήμονες με τους οποίους υπήρχε πολύ κοντινή νοητική συνάντηση. Κι εδώ, σκέφτομαι κυρίως τον Αινστάιν ο οποίος έδειξε μία παρόμοια ένταση κι απουσία των ορίων σε έναν αριθμό συνομιλιών που έλαβαν χώρα ανάμεσα σε εκείνον κι εμένα. Μετά απ’αυτό άρχισα να συναντώ τακτικά τον Κρισναμούρτι και να συζητώ μαζί του όποτε ερχόταν στο Λονδίνο.

Το έργο του Κρισνούρτι διαποτίζεται απ’αυτό που ονομάζουμε η ουσία της επιστημονικής προσέγγισης, όταν αυτό μελετάται στην πιο υψηλή κι αγνή μορφή του. Συνεπώς, ξεκινά από ένα γεγονός όπως τη φύση της διαδικασίας της σκέψης μας.

Αυτό το γεγονός εδραιώθηκε μέσω στενής προσοχής, περιλαμβάνοντας προσεκτική ακοή στη διαδικασία της συνείδησης, και παρατηρώντας την επιμελώς. Σε αυτό, κάποιος μαθαίνει συνεχώς, κι απ’αυτήν την μάθηση έρχεται η ενόραση στο συνολικό ή η γενική φύση της διαδικασίας της σκέψης. Αυτή η ενόραση τότε ελέγχεται. Πρώτα, βλέπει κάποιος εάν παραμένει ενωμένος σε μία λογική τάξη. Και τότε βλέπει κάποιος εάν αυτό οδηγεί στη τάξη και στη συνοχή που απορρέει απ’αυτή στη ζωή σαν σύνολο.

Ο Κρισναμούρτι διαρκώς τονίζει ότι δεν είναι σε καμία περίπτωση μία αυθεντία. Έχει κάνει κάποιες ανακαλύψεις, κι απλά κάνει ότι καλύτερο μπορεί για να καταστήσει αυτές τις ανακαλύψεις προσβάσιμες σε όλους εκείνους που είναι ικανοί να ακούουν. Το έργο του δεν περιέχει έναν κορμό δόγματος, ούτε προσφέρει τεχνικές ή μεθόδους προς απόκτηση ενός ήσυχου νου. Δεν σκοπεύει να εδραιώσει κανένα νέο σύστημα θρησκευτικής πίστης. Αντιθέτως, εξαρτάται από το κάθε ανθρώπινο ον να δει εάν μπορεί να ανακαλύψει για τον εαυτό του εκείνο το οποίο ο Κρισναμούρτι αποκαλεί προσοχή, και να συνεχίσει απ’εκεί να κάνει νέες δικές του ανακαλύψεις.


Απόσπασμα απ’ένα άρθρο που γράφτηκε από τον David Bohm το 1982.

Copyright Krishnamurti Foundation of America








.