FAOS SAMADHI 2
Εναλλακτικος χωρος αναζητησης και θεραπευτικων τεχνων.
Εργαστηρι Αυτογνωσιας.
Ολιστικες ψυχοθεραπευτικες προσεγγισεις μεσω της Βοτανικης Ιατρικης, του Διαλογισμου, της Μεταφυσικης, της Ανθρωπολογιας, της Νεας Φυσικης και της Νεας Ενεργειας.
Κάπου στα βάθη της γενετικής μας μνήμης, βρίσκεται η γνώση του σύμπαντος και των κόσμων, όπου η ζωή είναι απαλλαγμένη από την αυταπάτη του χρόνου και του χώρου.
Όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί μέσα μας για να επαναφυπνιστεί την τέλεια στιγμή, έτσι τώρα προσκαλεί την προσοχή μας.
Έχουμε ένα σκοπό πολύ μεγαλύτερο από όσο μπορέσαμε ποτέ να φανταστούμε.
Ο σκοπός αυτός ζητά να τον αναγνωρίσουμε τώρα και ζητά επίσης να αποκόψουμε τα κυκλώματα που μας συνδέουν με τα πρότυπα σκέψης και τα άχρηστα συναισθήματα τα οποία μας κρατούν δέσμιους στην αυταπάτη και στη σύγχυση των κατώτερων βασιλείων.
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2008
Εγκεφαλος. Νευροαναδραση. Ζωγραφιζοντας το δικο μας μικρο συμπαν.
BrainPaint- EEG Biofeedback- Neuro-therapy-Brain training
Ο Bill Scott είναι ένας πρωτοπόρος στην χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφημάτων (ΗΕΓ) για την ανίχνευση και διαμόρφωση εγκεφαλικών κυμάτων σε γραφικά υπολογιστή. Ο διαδικτυακός του τόπος είναι γεμάτος από εκπληκτικά σχέδια που δημιούργησε με αυτήν την τεχνική. Αν και για τους περισσότερους αμύητους μοιάζει αφηρημένη τέχνη, το περίεργο αυτό φαινόμενο μπορεί να έχει θεραπευτικές χρήσεις από έναν ιατρό.
Το BrainPaint δουλεύει δημιουργώντας ηχητικές και εικονικές αναπαραστάσεις των εγκεφαλικών κυμάτων, ανταμοίβοντας ή αναστέλλοντας αυτόματα συγκεκριμένες συχνότητες. Προσφέροντας στο υποκείμενο μια οπτικοακουστική εμπειρία σε μια «γλώσσα» που ο εγκέφαλός του μπορεί να κατανοήσει και να επηρεάσει (νευροανάδραση).
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τους πρώτους ζωγραφικούς πίνακες ή βιντεάκια που θα δημιουργηθούν αποκλειστικά με τη δύναμη του μυαλού!
ΠΗΓΗ:http://freeneuron.blogspot.com/
Τι μας κάνει αυτό που είμαστε;
Νευροανάδραση
Όταν έχουμε πληροφόρηση για τα ηλεκτρικά φορτία που παράγονται , ο εγκέφαλός μας μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την πληροφορία και να τροποποιήσει τον τρόπο που εργάζεται.
Το πώς αισθανόμαστε και αντιδράμε εξαρτάται, σύμφωνα με τους ειδικούς, από το πώς έχει συνηθίσει ο εγκέφαλος να αντιδρά από τη βρεφική ακόμη ηλικία. Στον εξωτερικό φλοιό του υπάρχουν 15 δισ. κύτταρα. Αυτά τα κύτταρα επικοινωνούν μεταξύ τους από απόσταση.
\
Ετσι λοιπόν, για να περάσουν το μήνυμα ανταλλάσσουν ουσίες, τους νευροδιαβιβαστές. Από την ποσότητα αυτών των ουσιών εξαρτάται πώς αισθανόμαστε, πώς αντιδρούμε και πόσο εύκολα ή δύσκολα διασπάται η προσοχή μας. Αυτή η ποσότητα των ουσιών εξαρτάται από τα ηλεκτρικά κύματα με τα οποία έχει συνηθίσει από πολύ μικρή ηλικία το κύτταρο να φορτίζεται.
Με τη νευροανάδραση έχουμε την τεχνογνωσία να βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο τα επίπεδα των ηλεκτρικών κυμάτων στον εγκέφαλο. Με τον τρόπο αυτό εκπαιδεύουμε το άτομο να φέρει τις συχνότητές του στα ιδανικά επίπεδα, βοηθώντας στη σωστή λειτουργία των νευροδιαβιβαστών.
ο LeDoux πιστεύει ότι η ουσία της προσωπικότητάς μας κωδικοποιείται στις συνάψεις– συμπεριλαμβανομένου του υποβάθρου της συναισθηματικής ισορροπίας και της αυτογνωσίας και της ψυχικής ασθένειας, των εξαρτήσεων και άλλων, σχετιζόμενων με τον εγκέφαλο, προβλημάτων.
Η προσωπικότητα είναι μια σύνθετη αλληλεπίδραση μεταξύ της φύσης (το γονιδιακό μας υπόβαθρο) και του περιβάλλοντος (οι μοναδικές προσωπικές μας εμπειρίες), όλα κωδικοποιημένα στις συνάψεις μας.
Τα εγκεφαλικά κύτταρα παράγουν χημικά και ηλεκτρικά σήματα.
Ηλεκτρικά σήματα ταξιδεύουν σε όλο το νευρικό μας σύστημα, μεταφέροντας πληροφορίες από το ένα μέρος στο άλλο. Το νευρικό μας σύστημα είναι φτιαγμένο από νευρικά κύτταρα ή νευρώνες. Οι νευρώνες έχουν διάκενα μεταξύ τους που λέγονται συναπτικά κενά. Μια ηλεκτρική ώση περνά από το ένα κύτταρο στο άλλο με την βοήθεια χημικών σημάτων που λέγονται νευροδιαβιβαστές.
Ο ηλεκτρισμός αντανακλά την ομαλή κυτταρική δραστηριότητα καθώς μεταφέρεται η πληροφορία από κύτταρο σε κύτταρο. Μπορούμε να ανιχνεύσουμε αυτά τα ηλεκτρικά σήματα με τη χρήση αισθητήρων (ηλεκτροδίων) που τοποθετούνται στο κρανίο. Τα ηλεκτρόδια συλλέγουν πληροφορίες για τα εγκεφαλικά κύματα, με τρόπο όμοιο με κείνον που το στηθοσκόπιο συλλέγει πληροφορίες για την καρδιά και τους πνεύμονες.
Τα εγκεφαλικά κύματα παράγονται στον εγκεφαλικό φλοιό και σε βαθύτερες δομές του εγκεφάλου. Το σήμα του ηλεκτρικού φορτίου είναι πολύ μικρό, η μέτρηση είναι σε micro volts
1microvolt = 1 εκατομ. του volt.
Το ηλεκτρικό σήμα μεγεθύνεται με κάποιο είδος ενισχυτή, και τροφοδοτεί τον Η/Υ. Ο Η/Υ μπορεί να διαχωρίζει τις συγκεκριμένες εγκεφαλικές συχνότητες & εξασφαλίζει πληροφορίες σε μια χρησιμοποιήσιμη φόρμα. Τα είδη των εγκεφαλικών κυμάτων ποικίλουν, αναλόγως με το φάσμα συχνότητάς τους, με το ποιο τμήμα του εγκεφάλου που αξιολογούμε, και τις δραστηριότητες που κάνουμε. Σε διαφορετικές νοητικές, συναισθηματικές και σωματικές καταστάσεις, κυριαρχούν διαφορετικά είδη εγκεφαλικών κυμάτων.
Η εφαρμογή της νευροανάδρασης βοηθά στην αποκατάσταση καλύτερης ισορροπίας και ρύθμισης των κυμάτων στις διάφορες περιοχές του εγκεφάλου.
Ενας δυσλειτουργικος εγκεφαλος μπορεί να παρουσιάζει:
• υπερβολικό εύρος κάποιων συχνοτήτων σε σχέση με άλλες ή
• σε λάθος περιοχή ή
• αξιοσημείωτη ασυμμετρία μεταξύ των ημισφαιρίων
Ενώ ενας φυσιολογικος εγκεφαλος παρουσιαζει:
• Σωστό εύρος και κατανομή των εγκεφαλικών κυμάτων που εξασφαλίζει…
• Ικανότητα ευέλικτης μετάβασης από τη μια εγκεφαλική κατάσταση σε άλλη.
Η νευροανάδραση μπορεί να λειτουργεί θετικά σε τόσες πολλές περιπτώσεις γιατί το πραγματικό πρόβλημα είναι η αδυναμία του εγκεφάλου να αυτορυθμιστεί.
Η ΝΑ οδηγεί σε βελτιωμένη αυτορύθμιση του εγκεφάλου.
Η υπο-διέγερση είναι το πρόβλημα με διαταραχές όπως η κατάθλιψη και το ADHD.
Η υπέρ-διέγερση είναι το πρόβλημα με τις αγχώδεις διαταραχές (συμπεριλαμβανομένων της διαταραχής πανικού ,το PTSD, της αγοραφοβίας, κλπ.)
Η αστάθεια είναι το πρόβλημα με τη διπολική διαταραχή, τις επιληπτικές κρίσεις, τις ημικρανίες.
Ουσιαστικά, η όλη διαδικασία της νευροανάδρασης είναι ένα ηλεκτροεγκεφαλογράφημα, όπως το καρδιογράφημα, κατά το οποίο μετράται σε Hertz το εύρος και η δύναμη των ηλεκτρικών κυμάτων που εκπέμπει ο εγκέφαλος.
Ο εγκέφαλός μας με τα 300 περίπου δις κύτταρά του (νευρώνες) και τα 10 τρις συνάψεων μεταξύ των νευρώνων, θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας υπέροχος υπολογιστής που οργανώνει και ελέγχει απλές σωματικές λειτουργίες έως σύνθετες νοητικές και συναισθηματικές καταστάσεις.
Σε πολλές καταστάσεις διάφοροι παράγοντες ωθούν τον εγκέφαλό μας σε αποκλίσεις ως προς τον τρόπο οργάνωσης και ελέγχου αυτών των λειτουργιών. Οι παράγοντες αυτοί συνοψίζονται στα εξής:
Κληρονομικότητα
Περιγεννητικοί παράγοντες
Τραυματισμοί
Συναισθηματικοί παράγοντες
Περιβαλλοντικοί παράγοντες
Διατροφικές συνήθειες
Η απόδοσή μας λοιπόν καθορίζεται από το πόσο αρμονικά λειτουργεί ο εγκέφαλός μας.
Συνήθως στα περιστατικά που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο αντικείμενό μας οι ανεπάρκειες είναι λειτουργικές και όχι δομικές. Αυτό, σε συνδυασμό με την ικανότητα του εγκεφάλου μας να μαθαίνει νέους τρόπους ως προς τη τροποποίηση της λειτουργίας του (νευροπλαστικότητα), μας δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό δυσλειτουργικών καταστάσεων.
Οι μέθοδοι τροποποίησης της εγκεφαλικής λειτουργίας αφορούν:
Την τροποποίηση μέσω εκπαίδευσης/ ενίσχυσης νέων συμπεριφορών
Την τροποποίηση της χημικής λειτουργίας του εγκεφάλου μέσω φαρμάκων
Την τροποποίηση της ηλεκτρικής λειτουργίας του εγκεφάλου μέσω νευροανάδρασης
Κάθε κύτταρο του εγκεφάλου (νευρώνας) έχει στον άξονά του ηλεκτρικό φορτίο που ονομάζεται δυναμικό μεμβράνης. Ο όρος δυναμικό σημαίνει αποθηκευμένη ενέργεια, όπως αυτή της μπαταρίας. Το ηλεκτρικό αυτό φορτίο αλλάζει κατά τη διαδικασία της επικοινωνίας μεταξύ των νευρώνων, μέσω της απελευθέρωσης νευροχημικών ουσιών και ιόντων. Το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα είναι η καταγραφή της αλλαγής του ηλεκτρικού φορτίου των νευρώνων. Η ηλεκτρική αυτή δραστηριότητα που συντελείται στους νευρώνες είναι στην ουσία τα «εγκεφαλικά κύματα».
Αυτά είναι:
Δ: ύπνος
Θ: όνειρο
Α: χαλάρωση
SMR: χαλαρή εστίαση
Β: εστιασμός
Β2: ένταση
Κάθε νοητική, συναισθηματική και φυσιολογική κατάσταση επομένως στην οποία μπορεί να περιέλθουμε, έχει ένα αντίστοιχο ηλεκτροχημικό υπόβαθρο που θα καθορίσει την ένταση και την ποιότητά της.
Η νευροανάδραση είναι το πεδίο εκείνο που ασχολείται με την εγκεφαλική λειτουργία, έτσι όπως αυτή επηρεάζει τη λειτουργικότητά μας σε νοητικό, συναισθηματικό και φυσιολογικό επίπεδο, και προσφέρει τη δυνατότητα να μάθουμε να διαχειριζόμαστε την δραστηριότητα αυτή με τρόπο που μας κάνει αποτελεσματικότερους, μαθαίνοντας να αναγνωρίζουμε και τροποποιούμε πληροφορίες για την εγκεφαλική μας λειτουργία, η οποία μεταφράζεται σε οπτικά και ακουστικά σήματα από σύστημα υπολογιστών συνδεδεμένα με ένα τύπο ηλεκτροεγκεφαλογράφου.
Η νευροανάδραση ξεκίνησε την εφαρμογή της σε ερευνητικό και πρακτικό επίπεδο στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από το νευροψυχολόγο Dr Barry Sterman και μέχρι σήμερα έχει αναπτυχθεί ένα ευρύ πεδίο δυσλειτουργικών καταστάσεων που αντιμετωπίζονται με την εφαρμογή της.
Ενδεικτικά κάποια από τα πεδία αυτά είναι:
Καταστάσεις που σχετίζονται με στρες, κατάθλιψη, σύνδρομο διάσπασης προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, πονοκέφαλοι έντασης, ημικρανίες, διαταραχές ύπνου, διαταραχές στην πρόσληψη τροφής, γνωσιακά συμπτώματα, νευρολογικά και κινητικά συμπτώματα, ενδοκρινολογικές καταστάσεις, προβλήματα του ανοσοποιητικού συστήματος και πολλές άλλες καταστάσεις, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου οι απαιτήσεις για αυξημένα επίπεδα απόδοσης είναι αυξημένες χωρίς να υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.
Η νευροανάδραση είναι μια εκπαιδευτική διαδικασία, ένα είδος εκπαίδευσης δεξιοτήτων. Ο υπολογιστής λειτουργεί ως προπονητής προκειμένου να μας βοηθήσει να φέρουμε τον εγκέφαλό μας σε μια συγκεκριμένη κατάσταση «χαλαρής εστίασης». Η διαδικασία μάθησης για την εκπαίδευση των εγκεφαλικών κυμάτων είναι η ίδια με τη διαδικασία εκμάθησης οδήγησης ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης που απαιτεί το σωστό συνδυασμό νοητικών, συναισθηματικών και φυσιολογικών δεξιοτήτων.
Το σύστημα αποτελείται από δύο υπολογιστές οι οποίοι παίρνουν πληροφορίες μέσω οπτικής ίνας από ένα είδος δικάναλου ηλεκτροεγκεφαλογράφου. Στον υπολογιστή του ειδικού της νευροανάδρασης γίνεται μια ανάλυση των εγκεφαλικών κυμάτων που καταγράφονται από τα ηλεκτρόδια, γεγονός που μας δίνει τη δυνατότητα να:
Εντοπιστούν οι αποκλίσεις από το Μ.Ο. ως προς το εύρος (την ένταση) των εγκεφαλικών κυμάτων κατά την αρχική αξιολόγηση
Να καθοριστούν τα πρωτόκολλα εκπαίδευσης βάσει των επικρατουσών συχνοτήτων εγκεφαλικών κυμάτων, των αποκλίσεων τους ως προς το εύρος τους σύμφωνα με τις νόρμες και των συνεπαγόμενων νοητικών, συναισθηματικών & φυσιολογικών συμπτωμάτων. Υπάρχουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα κατάλληλα για διαφορετικές καταστάσεις. Το κάθε πρωτόκολλο καθορίζεται βάσει των ιδιαιτέρων αναγκών του ατόμου.
Να υπάρχει η συνεχής παρακολούθηση και καταγραφή της πορείας των συνεδριών και η παρέμβαση τις κατάλληλες χρονικές στιγμές.
Στον υπολογιστή του εκπαιδευόμενου υπάρχουν κάποιου τύπου βιντεοπαιγνίδια τα οποία ζητείται από το άτομο να παίξει. Οι μεταβλητές των παιγνιδιών τροποποιούνται στιγμιαία από την εγκεφαλική δραστηριότητα που καταγράφεται από τα ηλεκτρόδια, η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τη ροή πληροφοριών που έρχεται από συγκεκριμένα εγκεφαλικά συστήματα που αποτελούνται από πολλά δίκτυα νευρώνων. Είναι δηλαδή το συνδυαστικό αποτέλεσμα κυματοειδούς ηλεκτροχημικής δραστηριότητας των νευρώνων η οποία μετριέται, φιλτράρεται και απεικονίζεται από τα πολύ ευαίσθητα όργανα του υπολογιστή.
Το επίπεδο δυσκολίας των παιγνιδιών αυξάνεται προοδευτικά ώστε να επιτυγχάνεται ο στόχος που τίθεται από τα πρωτόκολλα εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης παίρνουμε πληροφόρηση για τη δραστηριότητα του εγκεφάλου μας με οπτικό ή ακουστικό τρόπο έτσι ώστε επιβραβευόμαστε όταν επιτυγχάνουμε το στόχο ή ωθούμαστε να τροποποιήσουμε την δραστηριότητα αυτή στην αντίθετη περίπτωση.
Είναι δηλαδή μια ενεργητική μάθηση όπου προκαλούμε τον εγκέφαλο να αντιδράσει με συγκεκριμένο τρόπο.
Μέσω της εξάσκησης και της αυξανόμενης απόκτησης της επίγνωσης του «πώς είναι» η συγκεκριμένη κατάσταση των εγκεφαλικών κυμάτων που προσπαθούμε να επιτύχουμε, αποκτάμε την αυτόματη δεξιότητα να μπορούμε να διαχειριζόμαστε και να τροποποιούμε αποτελεσματικά την εγκεφαλική μας δραστηριότητα στην καθημερινή μας ζωή χωρίς πλέον την βοήθεια του υπολογιστή.
Με την Νευροανάδραση επιτυγχάνουμε:
Αύξηση χαλάρωσης και μείωση της πίεσης και της ανησυχίας
Ενισχυμένη δημιουργικότητα
Αντοχή σε υψηλό φόρτο εργασίας για παρατεταμένες χρονικές περιόδους
Δυνατότητα συγκέντρωσης και μείωση ποσοστού σφάλματος
Συγχρονισμός και ισορροπία μεταξύ των δύο ημισφαιρίων
Ευελιξία της σκέψης και καλύτερη ανταπόκριση στα ερεθίσματα
Δυνατότητα να ξεπεραστούν οι παλινδρομήσεις και γρηγορότερη ανάταξη
Αυτό-ρύθμιση
Συναισθηματικός έλεγχος και αποτελεσματική προσαρμογή
Συνειδητοποίηση που ενσωματώνεται αντιληπτικά στην πραγματικότητα
Αυξημένο ανοσοποιητικό σύστημα