FAOS SAMADHI 2

Εναλλακτικος χωρος αναζητησης και θεραπευτικων τεχνων.

Εργαστηρι Αυτογνωσιας.

Ολιστικες ψυχοθεραπευτικες προσεγγισεις μεσω της Βοτανικης Ιατρικης, του Διαλογισμου, της Μεταφυσικης, της Ανθρωπολογιας, της Νεας Φυσικης και της Νεας Ενεργειας.

Κάπου στα βάθη της γενετικής μας μνήμης, βρίσκεται η γνώση του σύμπαντος και των κόσμων, όπου η ζωή είναι απαλλαγμένη από την αυταπάτη του χρόνου και του χώρου.

Όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί μέσα μας για να επαναφυπνιστεί την τέλεια στιγμή, έτσι τώρα προσκαλεί την προσοχή μας.

Έχουμε ένα σκοπό πολύ μεγαλύτερο από όσο μπορέσαμε ποτέ να φανταστούμε.

Ο σκοπός αυτός ζητά να τον αναγνωρίσουμε τώρα και ζητά επίσης να αποκόψουμε τα κυκλώματα που μας συνδέουν με τα πρότυπα σκέψης και τα άχρηστα συναισθήματα τα οποία μας κρατούν δέσμιους στην αυταπάτη και στη σύγχυση των κατώτερων βασιλείων.

Σάββατο, 7 Μαρτίου 2009

Οι αλλαγμένες καταστάσεις Συνείδησης και η αυτοδύναμη έκ-σταση που για να την πετυχεις, χρειαζεται ηθος και ομορφια.





ΨΥΧΟΤΡΟΠΑ. ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

Μια άλλη διάσταση του προβλήματος, πέρα απ’ τον κρατικό αυταρχισμό, την άγνοια των πολλών, την απληστία των εμπόρων και το κόλλημα των χρηστών.


«Με ρωτάτε τι είναι τριπ ε ?

Λοιπόν, στην αρχή αισθάνεσαι μία ανατριχίλα σε όλο σου το σώμα. Επειτα έρχεται η μεγάλη ανακάλυψη ότι είσαι ένα πνεύμα που κατοικεί μέσα σ’ ένα τεράστιο σώμα ζώου, που έχει τεράστια ανοίγματα, τρύπες, κυκλοφοριακά συστήματα, εσωτερικά κανάλια και μυστηριώδη μονοπάτια στα βάθη του μυαλού. Κάθε ένα από τα μονοπάτια μπορεί να εξερευνηθεί για πολλή ώρα και πηγαίνει για πολύ μακριά προς τα πίσω, σε αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας, και πολύ μπροστά, βαθιά στο μέλλον. Έπειτα ανακαλύπτεις ότι όλα συμβαίνουν ταυτόχρονα μέσα στο μυαλό σου.

Στο αποκορύφωμα της ψυχεδελικής εμπειρίας αντιλαμβάνεσαι ότι το πνεύμα σου είναι το ίδιο πνεύμα που υπήρχε πάντοτε μέσα σε όλους τους ανθρώπους, σε όλους τους καιρούς, σε όλα τα μέρη του κόσμου: αυτό είναι το ανώτατο πνεύμα, το ίδιο πνεύμα που οι άνθρωποι ονομάζουν Θεό. Όσο παρακολουθείς τις λεπτομέρειες του κόσμου γύρω σου, τόσο αντιλαμβάνεσαι ότι όλα είναι ζωντανά. Τότε καταλαβαίνεις ότι όλα τα ζωντανά ζούνε μία παρόμοια υπαρξιακή εμπειρία, τόσο σπουδαία γι’ αυτά, όσο και η δική σου για σένα. Ξαφνικά αρχίζεις να συμμερίζεσαι την εμπειρία τους και να αισθάνεσαι μία στοργική αδελφική σχέση με όλες αυτές τις ψυχές».


Allen Ginslerg


«Αισθάνομαι τώρα τη μουσική πολύ βαθιά, έτσι όπως την ένιωθα πριν αρχίσω Ηρωίνη. Είναι σαν με την «άσπρη» να έμπαινε ένα λεπτό κάλυμμα γύρω μου, που με διατηρούσε σε αταραξία, αλλά εμπόδιζε επίσης ένα βαθύ βίωμα των ερεθισμάτων».

Χρήστης Ηρωίνης, 18η ημέρα απεξάρτησης.




Μανιτάρια, κάκτοι και κάνναβη, Ηρωίνη και ψυχοφάρμακα, Αλκοόλ και καπνός.

Φυτά και ουσίες που αλλάζουν τη συνείδηση, που βρίσκονται στη φύση (φυσικά) ή φτιάχτηκαν από τον άνθρωπο (συνθετικά). Που πολλά τους είναι γνωστά και χρησιμοποιούνται χιλιάδες χρόνια τώρα. Που στα περισσότερα απ’ αυτά έχουν δώσει τον τρομοκρατικό και απαγορευτικό χαρακτηρισμό «Ναρκωτικά» και που η γνώση και συμπεριφορά των πολιτών απέναντι σ’ αυτά, εξαρτάται από το πόσο είναι Νόμιμα ή παράνομα.

Κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η αλλαγή ή τροπή της ψυχής. Γι’ αυτό λέγονται Ψυχότροπα. Άλλα απ’ αυτά στρέφουν τον ψυχισμό (διεγερτικά-κατασταλτικά), άλλα του αποκαλύπτουν αθέατες πλευρές και δυνατότητές του (ψυχοεκδηλωτικά). Είναι φανερό, το πόσο διαφορετικά μπορεί να δρα το κάθε ψυχότροπο, είτε για ωφέλεια είτε για βλάβη του ψυχισμού.

Από την πλευρά της εξάρτησης και της βλαβερότητας («σκληρότητας»), η τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (29.11.1992) διαφοροποιεί τα ψυχότροπα ως εξής:

1. Άκρως σκληρά ναρκωτικά: Ηρωίνη, Κρακ.

2. Σκληρά ναρκωτικά: Μορφίνη, Πεθιδίνη, Μεθαδόνη, Κοκαΐνη, Φαινκυκλιδίνη.

3. Ημίσκληρα ναρκωτικά: Αμφεταμίνες, Βαρβιτουρικά, Χημικοί διαλυτές, LSD,

Ψιλοκυβίνη, Μεσκαλίνη, Άψινθος.

4. Ημιμαλακά ναρκωτικά: Όπιο, Κατ, Κόκα, Χασίς, Καπνός, Οινοπνευματώδη ποτά απεσταγμένα.

5. Μαλακά ναρκωτικά: Κάνναβη, Οινοπνευματώδη μη απεσταγμένα, Πεγιότ (κάκτος που περιέχει φυσική Μεσκαλίνη), Παραισθησιογόνα μανιτάρια (περιέχουν φυσική Ψιλοκυβίνη), Κωδεΐνη, Ηρεμιστικά.

6. Πολύ μαλακά ναρκωτικά: Τσάι, Καφές, Κακάο.





Για τον μηχανισμό και τον τρόπο επίδρασης των ψυχότροπων στον ψυχισμό και τη Συνείδηση, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε. Η πρώτη κατηγορία υποθέσεων, είναι αυτή που ξεκινά από μία μηχανιστική ή «υλιστική» αντίληψη της Συνείδησης και που θεωρεί τις αλλαγές της, αποτέλεσμα χημικών αλλαγών στον εγκέφαλο.

Σύμφωνα μ’ αυτές τις υποθέσεις, οι αλλαγές που προκαλούνται στους νευροδιαβιβαστές που μεταφέρουν τις πληροφορίες στα νευρικά κύτταρα κάτω από την επίδραση της χημείας των ψυχότροπων, διαταράσσουν την «υγιή» Συνείδηση και προκαλούν τα υποκειμενικά συμπτώματα των «ψευδαισθήσεων» και των «ψυχωτικών» συμπεριφορών ή τις όποιες αλλαγές στον ψυχισμό. Αξίζει να παρατηρηθεί, ότι πολλά ψυχότροπα έχουν στενή χημική συγγένεια με νευροδιαβιβαστές, όπως η Ψιλοκυβίνη και το LSD με τη Σεροτονίνη, η Μεσκαλίνη με τη Ντοπαμίνη, οι Αμφεταμίνες με τη Νοραδρεναλίνη κ.α.

Η δεύτερη κατηγορία υποθέσεων, αποδέχεται τις εσωτερικές πραγματικότητες καθώς και τη δυνατότητα της Συνείδησης να υπάρχει και να «ταξιδεύει» σ’ αυτές, πέρα απ’ τους περιορισμούς του υλικού οργάνου. Σ’ αυτές τις υποθέσεις, κάθε «φυτό δύναμης» ή χημική ψυχοτρόπα ουσία, έχει ενεργειακή οντότητα-«στοιχειακό», «πνεύμα», «σύμμαχο» ή όπως αλλιώς το λένε, που ερχόμενο σε σχέση με την ενεργειακή οντότητα του χρήστη - τη Συνείδηση - τη «μετατοπίζει» σε άλλες περιοχές πληροφορίας, εξίσου υπαρκτές, όπως η αισθητηριακή πραγματικότητα.

Η μετατόπιση του «σημείου συναρμογής» μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα είτε αυξημένη αντίληψη, είτε περιορισμένη ή επιλεγμένη, ανάλογα με την κραδασμική ποιότητα του «συμμάχου» - και όχι μόνο: ρόλο επίσης παίζει το προσανατολισμένο μέτρο στη δόση, στις περιβαλλοντικές συνθήκες ήχος, φωτισμός, σχήματα, άνθρωποι ή όχι και στην προετοιμασία του ψυχισμού και είναι πολλές φορές εξίσου καθοριστικό με την ποιότητα της ουσίας, για τις αλλαγές της αντίληψης.

Μέσα από τις θύρες των ενεργειακών Nadis, 6 τα Κέντρα ή Τσάκρας (7 πρωτεύοντα, 21 δευτερεύοντα και 49 τριτεύοντα) που «άνοιξαν» με «σπρώξιμο» από τον «σύμμαχο», περνά η Συνείδηση σε άλλα πεδία πραγματικότητας, αιθερικής, συγκινησιακής ή νοητικής ύλης και έρχεται σε επαφή με πληροφορίες του ατομικού της ασυνείδητου ή και του συλλογικού. Η συχνή όμως παραβίαση των θυρών, μπορεί στο τέλος να τις κάνει να μην κλείνουν και τότε έχουμε από απλά «φλας-μπακ»-ξαναβιώματα, μέχρι συγκινησιακές ή νοητικές αποργανώσεις της ισορροπίας, μακρύτερης διάρκειας.

Η επίδραση του κάθε ψυχότροπου στα κέντρα, πολλές φορές είναι έμμεση και μπορεί να γίνεται με διέγερση ή καταστολή σχετιζόμενων δευτερευόντων ή τριτευόντων τσάκρας. Μπορεί να είναι σε ένα ή και σε άλλα ταυτόχρονα ή σε διαφορετικές φάσεις της «εξόδου» της συνείδησης, από το κάθε τσάκρα. μπορεί κάποια φορά, η ίδια ουσία να επιδράσει σε κάποιο κέντρο και άλλη φορά όχι. Από το ίδιο κέντρο-θύρα, κάποιες φορές να περάσει η Συνείδηση σε βαθύτερα επίπεδα πληροφόρησης, απ’ ό,τι κάποιες άλλες φορές με την ίδια ουσία.

Σύμφωνα με τις υποθέσεις των εσωτερικών πραγματικοτήτων, η επίδραση σε κάθε άνθρωπο είναι άμεσα εξαρτημένη από τον βαθμό λειτουργίας των διαφόρων κέντρων του. Με την ίδια ουσία, το κέντρο καρδιάς που λειτουργεί, θα οδηγήσει σε αίσθημα Κοσμικής Ενότητας, ενώ αυτό που δεν λειτουργεί, θα οδηγήσει σε συγκινησιακές ηλιοπλεγματικές αντιδράσεις.

Οι δυνατότητες αλλαγής της Συνείδησης με τα ψυχότροπα, έχουν χρησιμοποιηθεί από παλιά σε θρησκευτικές και μυστηριακές τελετές, για την διευκόλυνση πνευματικών βιωμάτων που κραταιώνουν την πίστη. Πεγιότ, ολολικούι, τεονακάτλ στους Ινδιάνους της Αμερικής, Αμανίτα Μουσκάρια στους αρχαίους Αιγυπτίους και στη Σιβηρία, SOMA στη Βεδική θρησκεία, Νταντούρα και Υοσκύαμος στην Ευρώπη και Ερυσιβώδης Όλυρα στην Ελευσίνα, ήσαν οι «θεϊκά» δωρισμένοι καρποί στους μυούμενους του «δέντρου της γνώσης».







Με την κατάλληλη προετοιμασία-νηστείες και καθαρμούς σε ολονύκτιες τελετές, η βρώση και η πόση της «σάρκας και του αίματος των θεών», διέλυε τους περιορισμούς των αισθησιακών ορίων και οδηγούσε τους πιστούς στην πνευματική έκ-σταση.

Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία, για το ότι το φυσικό LSD που περιέχεται στην ερυσιβώδη όλυρα του μύκητα claviceps purpurea, που παρασιτεί στη σίκαλη, το κριθάρι και το σιτάρι, ήταν το βασικό συστατικό του «κυκεώνα»-του μαγικού κριθαρόζουμου της Ελευσίνας. (Στη μεσαιωνική Ευρώπη, σε περιοχές που δεν καθάριζαν τα δημητριακά από την «ήρα» - τον μύκητα - οι πολίτες πάθαιναν τον εργοτισμό ή «νόσο του Αγίου Αντωνίου», που χαρακτηριζόταν από σπασμούς και ψευδαισθήσεις).

Στην αναλυτική μελέτη τους: «Ο Δρόμος της Ελευσίνας», ο εθνοβοτανολόγος G. Wasson, ο καθηγητής αρχαιολογίας C. Ruck και ο χημικός A. Hofmann αποδεικνύουν αναντίρρητα το ιστορικό γεγονός.

Σε αντίθεση με την αποσιωποίηση του ποτού των Ελευσίνιων Μυστηρίων, η γνωστή χρήση της Μεσκαλίνης, του Πεγιότ από τους Αζτέκους, Τολκετούς, Κομάντσι, Απάτσι, Τσεγιέν, Σιού και άλλες ινδιάνικες φυλές, οδήγησε το 1919 στη δημιουργία της Ιθαγενούς Αμερικάνικης Εκκλησίας (Native American Church), ενός συνδυασμού παν-Ινδιάνικων και Χριστιανικών στοιχείων,1 που τα μέλη της καταναλώνουν νόμιμα τους κάκτους της Μεσκαλίνης.

Θα μπορούσαμε εκτενώς ν’ αναφερθούμε ιδιαίτερα στις ψυχοθεραπευτικές χρήσεις των ψυχοδηλωτικών, με την αναβίωση παρελθουσών εμπειριών ακόμα και ενδομήτριων βιωμάτων που δίνουν νέα ερμηνευτική στις ψυχικές διαταραχές.

Σημαντική προσφορά είναι οι εργασίες του Έλληνα ψυχιάτρου Θ. Καυκαλίδη, στον οποίο είχα την τύχη να μαθητεύσω. Υπάρχουν όμως άλλες πλευρές του θέματος των Ψυχοτρόπων, που τελικά καθορίζουν αρνητικά τις δυνατότητες έρευνας.

Σήμερα, τη θέση των Ιερέων, των Σαμάνων-θεραπευτών, των οδηγών και «κουραντέρος», έχουν πάρει αστυνομικοί και έμποροι, δικαστές και ρουφιάνοι, Μαφίες και κίτρινος τύπος-και τη θέση των μυούμενων με δέος και ψυχική ανάταση, πλήθη αποπροσανατολισμένων νέων με περιέργεια και άγνοια.

Η απαγόρευση της χρήσης των ψυχοτρόπων που έγινε στον αιώνα μας, αντί να προστατεύσει την ατομική ή κοινωνική υγεία, εξυπηρετεί το εμπόριο και τις επεμβάσεις, μεγαλώνει την άγνοια και τους κινδύνους και μετατρέπει ουσίες-κλειδιά του ψυχισμού σε δηλητήριά του.

Ο εξουσιαστικός έλεγχος των Συνειδήσεων, που συντελείται με την απαγόρευση της αυτοδιάθεσης του ψυχισμού απαγόρευσης της χρήσης, είναι γεννήτορας κάθε αρρώστιας, θανάτου, εγκληματικότητας και κέρδους που σήμερα σχετίζονται με τα απαγορευμένα ψυχότροπα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εξέλιξη κάποιων δεικτών στην Ελλάδα την 10ετία του 1980-1990: Εξαρτημένοι στην Ηρωίνη: Αύξηση 4000%. Θάνατοι από νοθευμένη Ηρωίνη: Αύξηση 1740%. Παραβάσεις ναρκωτικών: Αύξηση 520%. Κρατούμενοι ναρκωτικών: Αύξηση 230%. Τιμή Ηρωίνης: Αύξηση 400%.

Το πρόβλημα της ηρωίνης είναι διαφορετικό από των άλλων ψυχότροπων, κυρίως λόγω των διαφορετικών επιδράσεων στον ψυχισμό του χρήστη και ιδιαίτερα της δημιουργίας εξάρτησης.

Έξω-άρτηση:

Κρέμασμα, στήριγμα από κάτι το έξω και όχι από τον εαυτό μας. που σημαίνει ότι για να από-έξω-αρτηθούμε, πρέπει ν’ αφήσουμε τα «έτερα» που στηριζόμαστε και να βρούμε τα «αύτο». Στα 12 χρόνια εμπειρίας που έχουμε με τις φαρμακευτικές απεξαρτήσεις, βεβαιωθήκαμε πως ένας αποτελεσματικός τρόπος εύρεσης και στηρίγματος του εαυτού, είναι η τροφοδότηση των θετικών στοιχείων σε κάθε εξαρτημένο, ώστε να δυναμώσει την αυτοεκτίμησή του και ν’ απελευθερώσει Αυτογενείς δυνάμεις.

Η φιλοσοφία του θεραπευτικού σκέλους της Ε.Σ.Ε.Α.Ν. είναι «Γιουγκικού» προσανατολισμού και οι τεχνικές της περιλαμβάνουν από ασκήσεις σωματικού ελέγχου, γιόγκα και Τάι-τσι, μέχρι ομαδικές αντιπαραθέσεις, Mind-control και αυτοσυγκέντρωση. Η αναζήτηση της ομορφιάς - μέρος του «Ιδεώδους του Εγώ» - μέσα από την τέχνη και ιδιαίτερα το θέατρο, σαν ψυχόδραμα ή μυητική έκφραση αξιών, έχει ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα στην εύρεση του Νέου Αυτοδύναμου Εαυτού. Ενός εαυτού, που είναι πολεμικός και παιδικός ταυτόχρονα.

Γιατί :
«Πόλεμος για έναν πολεμιστή, δεν σημαίνει ατομικές ή συλλογικές πράξεις βλακείας ή βίας. Πόλεμος για έναν πολεμιστή είναι μία ολική πάλη ενάντια στην ατομικότητα, που έχει στερήσει τον άνθρωπο από τη δύναμή του» και «παιδός έστιν η βασιλεία»

(Ηράκλειτος).

Ας κλείσουμε λέγοντας, ότι σκοπός μας δεν είναι οι αλλαγμένες καταστάσεις Συνείδησης, αλλά πέρα απ’ αυτές, η αυτοδύναμη έκ-σταση. και για να την πετύχουμε «χρειάζεται ήθος και ομορφιά».

ΑΝΑΦΟΡΕΣ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


1. STAFFORD PETER: Εγκυκλοπαίδεια των Ψυχεδελικών. Εκδ. PRAXIS Αθήνα, 1988

2. ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ: Ναρκωτικά και Ψυχικός κόσμος-Ψυχολογικό Σχήμα. Τεύχος 3- Αθήνα 1981

3. ΓΡΙΒΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ: Ινδική Κάνναβη. Θεσσαλονίκη, 1993

4. ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ: Ψυχεδελικά ή Ψυχοδηλωτικά. Εκδ. Κοινότητα Αθήνα, 1980

5. CASTANEDA CARLOS: Εσωτερική Φλόγα. Εκδ. Κάκτος Αθήνα, 1985

6. BAILEY ALICE: Τηλεπάθεια και ο αιθερικός φορέας. Αθήνα, 1963

7. WASSON G. – RUCK C. – HOFMANN A.: Ο Δρόμος για την Ελευσίνα. Εκδ. Κοινότητα Αθήνα, 1983

8. ΚΑΥΚΑΛΙΔΗ ΑΘ.: Η γνώση της μήτρας. Εκδ. Ολκός Αθήνα 1980. Του ιδίου: Η δύναμη της μήτρας και η υποκειμενική «αλήθεια». Ελεύθερος Τύπος, Αθήνα, 1987.


9. ΓΡΙΒΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ: Ναρκωτικά, το τίμημα της καταστολής. Εκδ. Εκδοτική Θεσσαλονίκης, 1991

10. CASTANEDA CARLOS: Η δύναμη της σιωπής. Εκδ. Κάκτος Αθήνα, 1988


ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ
«ΤΡΙΤΟ ΜΑΤΙ», τ.23, Μάρτιος 1993.