FAOS SAMADHI 2

Εναλλακτικος χωρος αναζητησης και θεραπευτικων τεχνων.

Εργαστηρι Αυτογνωσιας.

Ολιστικες ψυχοθεραπευτικες προσεγγισεις μεσω της Βοτανικης Ιατρικης, του Διαλογισμου, της Μεταφυσικης, της Ανθρωπολογιας, της Νεας Φυσικης και της Νεας Ενεργειας.


Κάπου στα βάθη της γενετικής μας μνήμης, βρίσκεται η γνώση του σύμπαντος και των κόσμων, όπου η ζωή είναι απαλλαγμένη από την αυταπάτη του χρόνου και του χώρου.

Όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί μέσα μας για να επαναφυπνιστεί την τέλεια στιγμή, έτσι τώρα προσκαλεί την προσοχή μας.

Έχουμε ένα σκοπό πολύ μεγαλύτερο από όσο μπορέσαμε ποτέ να φανταστούμε.

Ο σκοπός αυτός ζητά να τον αναγνωρίσουμε τώρα και ζητά επίσης να αποκόψουμε τα κυκλώματα που μας συνδέουν με τα πρότυπα σκέψης και τα άχρηστα συναισθήματα τα οποία μας κρατούν δέσμιους στην αυταπάτη και στη σύγχυση των κατώτερων βασιλείων.

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Tα παιδια της νεας εποχης καθρεπτιζουν τους γονεις τους. Ιδιοτητες παιδιων και ενηλικων Ιντιγκο-Κρυσταλλικων.






Οι γονείς αναγκάζονται να αναθεωρούν τις αξίες τους. Το να μεγαλώνει ένα παιδί δεν είναι τόσο απλό πλέον όπως στο παρελθόν. Η εικόνα ενός παιδιού που μεγαλώνει σαν υπάκουο ανθρωπάκι, κρατώντας το χέρι του μπαμπά και της μαμάς, δεν ισχύει πια. Τριών ή τεσσάρων χρόνων παιδιά ίσως έχουν άποψη και μπορεί να είναι αρκετά δύστροπα, δύσκολα και επαναστατικά. 

Όλο και περισσότερα παιδιά διαφέρουν επίσης από άλλη άποψη: Μερικές φορές «βλέπουν» ή «αισθάνονται» πράγματα που εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε. Οι γονείς μπορεί να τα ακούνε να τους λένε: «Γιατί είσαι δυστυχισμένη;» ή «Σε έβλεπα από τον ουρανό και ήθελα να σε βοηθήσω». Μπορεί να μην αποδίδουν καλά στο σχολείο, αν και η νοημοσύνη τους είναι καλή. 

Με λίγα λόγια: δεν ταιριάζουν με την εικόνα του παιδιού που έχουμε στο μυαλό μας. Ανέκαθεν υπήρχαν παιδιά που ήταν διαφορετικά. Αλλά τα περισσότερα μεγάλωσαν σε οικογένειες όπου δεν υπήρχε χώρος για την μοναδική προσωπικότητα ενός ατόμου. Τα παιδιά έπρεπε να συμμορφωθούν στον κόσμο των ενηλίκων, να αποδώσουν στην κοινωνία και κυρίως να μην γκρινιάζουν. Τώρα οι γονείς είναι πιο ανεκτικοί για ό,τι έχουν τα παιδιά τους. Οι θεραπευτές διαπιστώνουν ότι όλο και περισσότερα υπερευαίσθητα, διαισθητικά παιδιά γεννιούνται.

Πολλά παιδιά δυσκολεύονται με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κοινωνία μας. Την θεωρούν ψυχρή, άδικη και χαοτική και αντιδρούν σε αυτό. Φυσικά μπορεί πράγματι να υπάρχει ένα πρόβλημα, μπορεί ίο παιδί να έχει μία διαταραχή. Αλλά ίσως όμως είναι ένα πολύ ευαίσθητο, διαισθητικό παιδί. Καλά θα κάνουμε να το έχουμε υπόψη μας!

Η ανάγκη των γονέων είναι μεγάλη. Πολλά παιδιά είναι δυστυχισμένα. Δεν θέλουν να πάνε στο σχολείο, δεν ακούν τους γονείς, δεν θέλουν να μάθουν τα σχολικά μαθήματα Αυτό που έχει σημασία είναι να προσπαθούμε να τα καταλάβουμε. Έχουν κάτι να μας πουν και δεν το κρύβουν αυτό. Δεν έχει νόημα να επιμένουμε με σκληρό τρόπο και να χρησιμοποιούμε την εξουσία («θα το πω στον μπαμπά!»). Δεν το δέχονται αυτό. Ούτε απειλές, ούτε συγκρούσεις δεν θα τους κάνουν να αλλάξουν μυαλό και συμπεριφορά. Ο μόνος τρόπος να συναναστρέφεται κανείς με αυτά τα παιδιά είναι ο τρόπος της ισότητας. 

Πρέπει να τα σεβόμαστε, αλλά επίσης να απαιτούμε να μας σέβονται. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι διαφέρουν, αλλά ταυτόχρονα να θέτουμε ξεκάθαρα όρια. Ξέρουν ακριβώς αν αυτό που λέμε το εννοούμε ή όχι. Όταν κάτι δεν βγαίνει από την καρδιά μας, αλλά το ζητάμε επειδή «έτσι πρέπει», αδιαφορούν πλήρως για αυτό. Μας αναγκάζουν να συνειδητοποιούμε συνέχεια την δική μας συμπεριφορά. Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε πολλά σε αυτά τα παιδιά. Αντιθέτως, αυτά έχουν πολλά να μας πουν. Μας κάνουν να αναθεωρήσουμε τις αξίες και τους κανόνες μας, μας προκαλούν να έρθουμε σε επαφή με τον εαυτό μας, δεν δέχονται ανειλικρίνεια. Μας μαθαίνουν να είμαστε ανοιχτοί και ειλικρινείς.

Με την ευκαιρία, οι γονείς ας έχετε υπόψη σας: μην προσπαθήσετε τόσο πολύ να αλλάξετε το παιδιά σας, αλλά να δουλέψετε τον εαυτό σας. Ταυτόχρονα μην αφήνετε τα πράγματα να εξελίσσονται, θέτοντας ξεκάθαρα όρια. Πρέπει να δεχόμαστε ότι το παιδί μας ίσως δεν είναι αυτό που περιμέναμε, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι όλα επιτρέπονται. Αν ένα παιδί όμως δεν μπορεί να είναι ο εαυτός του, κάποια στιγμή θα έχει προβλήματα. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε γιατί το παιδί κάνει αυτό που κάνει. Αν ξέρουμε ότι, για παράδειγμα, φωνάζει επειδή δέχτηκε πολλά ερεθίσματα στο σχολείο, και δεν αντέχει άλλο αυτή την στιγμή, θα μπορούσαμε να πούμε «έλα να πιεις μια πορτοκαλάδα» ή «πήγαινε λίγο έξω να τρέξεις». Δεν πρέπει να τα μαλώνουμε τόσο εύκολα. Όταν νιώθει το παιδί ότι το δεχόμαστε μαζί με την ανεπιθύμητη συμπεριφορά του, θα δεχτεί και αυτό πιο εύκολα τα όρια που θέτουμε.

Οι λέξεις κλειδιά λοιπόν για καλύτερη ατμόσφαιρα στο σπίτι είναι: δομή και όρια, σαφήνεια και ειλικρίνεια, αποδοχή και κατανόηση. Πρέπει να ψάξουμε στην καρδιά μας να ανακαλύψουμε τι έχει πραγματική σημασία για μας και τότε τα παιδιά θα ανταποκρίνονται.



Ιδιοτητες παιδιων και ενηλικων Ιντιγκο-Κρυσταλλικων.
Το παιδί ίντιγκο

Αν και όλα τα παιδιά είναι ξεχωριστά, το παιδί ίντιγκο μπορεί να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

Ως μωρό έκλαιγε πολύ
Δείχνει σεβασμό στην φύση
Εκδηλώνεται σοφά για την ηλικία του
Είναι υπερευαίσθητο
Δείχνει ευαισθησία για την διάθεση άλλων
Αντιδρά έντονα σε τρόφιμα
Έχει έντονη αίσθηση για αδικία και κοροϊδία
Έχει ισχυρές προσωπικές πεποιθήσεις
Είναι δημιουργικό και αυθεντικό
Έχει έντονη διαίσθηση
Συμπεριφέρεται ζωηρά
Είναι ονειροπόλο
Εκδηλώνει αρρώστιες όπως άσθμα και έκζεμα
Έχει παραφυσικές εμπειρίες, όπως το να ακούει φωνές, να βλέπει όντα κλπ.




Aκολουθουν 21 ερωτήσεις.

Είναι ένα παγκόσμιο τεστ που γίνεται σε οικογένειες, σε σχολεία, σε ερευνητικά κέντρα, σε ιδρύματα όπου καλούνται παιδιά και γονείς να απαντήσουν με ένα ναι ή με ένα όχι σε 21 ερωτήματα. Ανάλογα με τον αριθμό των ναι ή των όχι καταλήγουν σε ένα συμπέρασμα. Δηλαδή εάν υπάρχουν ενδείξεις και στοιχεία εάν το παιδί είναι διαφορετικό Indigo ή είναι ένα «απλό παιδί».
Οι ερωτήσεις είναι οι εξής:

1. Συμπεριφέρεται το παιδί σας με τρόπο αυταρχικό από μικρή ηλικία;
Ναι – Όχι

2. Αρνείται να υπακούσει σε τυπικότητες εκδηλώνοντας θυμό, όταν π.χ. πρέπει να επισκέπτεται κάποιους συγγενείς;
Ναι – Όχι

3. Έχει πλήρη συναίσθηση του εαυτού του από μικρή ηλικία;
Ναι – Όχι

4. Έχει μεγάλη δυσκολία να αποδεχθεί την πειθαρχία και την άσκηση εξουσίας;
Ναι – Όχι

5. Αρνείται κατηγορηματικά να κάνει ακόμα και απλά πράγματα που του ζητάνε;
Ναι – Όχι

6. Δείχνει να βασανίζεται έντονα όταν πρέπει να περιμένει τη σειρά του σε κάποια ουρά;
Ναι – Όχι

7. Μοιάζει να ενοχλείται όταν ζει σε συνθήκες ρουτίνας που δεν περιέχουν καμία δημιουργική δραστηριότητα;
Ναι – Όχι

8. Βρίσκει πάντα δικούς του τρόπους να κάνει πράγματα στο σχολείο ή στο σπίτι πέρα από τους συνηθισμένους;
Ναι – Όχι

9. Εκδηλώνει από πολύ νωρίς σημάδια ανεξαρτησίας;
Ναι – Όχι

10. Παραμένει αδιάφορο σε ενοχική συμπεριφορά, π.χ. θα το πω στον πατέρα σου και θα δεις;
Ναι – Όχι

11. Βαριέται γρηγορότερα από τα άλλα παιδιά όταν είναι να κάνει κάτι;
Ναι – Όχι

12. Έχει δείξει ποτέ συμπτώματα δυσκολίας συγκέντρωσης ή υπερκινητικότητας;
Ναι – Όχι

13. Είναι εντυπωσιακά δημιουργικό;
Ναι – Όχι

14. Έχει ανεπτυγμένη διαίσθηση;
Ναι – Όχι

15. Σας δίνει συχνά την εντύπωση μέσα στην ημέρα ότι είναι ιδιαίτερα αφηρημένο;
Ναι – Όχι

16. Έχει δείξει σημάδια ιδιαίτερης ευφυΐας;
Ναι – Όχι

17. Είναι προικισμένο με κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο;
Ναι – Όχι

18. Θα το χαρακτηρίζατε ονειροπόλο;
Ναι – Όχι;

19. Έχει το παιδί σας βαθύ, ώριμο και σοφό βλέμμα από πολύ μικρή ηλικία;
Ναι – Όχι

20. Έχει ανεπτυγμένη τη συναισθηματική ευφυΐα π.χ. επικοινωνεί από μωρό με τη φύση και τα ζώα;
Ναι – Όχι

21. Σας δίνει την εντύπωση ότι διαβάζει τις σκέψεις τις δικές σας ή των άλλων που είναι κοντά του;
Ναι – Όχι

Αν έχετε απαντήσει ΝΑΙ σε 10-14 ερωτήσεις τότε ΙΣΩΣ έχουμε να κάνουμε με περίπτωση Indigo.

Εάν οι απαντήσεις ΝΑΙ είναι από 15 και πάνω τότε ΣΧΕΔΟΝ ΣΙΓΟΥΡΑ έχουμε περίπτωση Indigo.



ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ INDIGO

1) Νιώθετε έντονα παθιασμένοι για τα πιστεύω σας;
2) Πιστεύετε πως έχετε έναν σκοπό στη ζωή σας;
3) Νιώθετε πως δεν σας καταλαβαίνουν οι άλλοι όταν επικοινωνείτε μαζί τους;
4) Είστε ειλικρινείς σε βαθμό αγένειας με τους συνανθρώπους σας?
5) Δεν έχετε καμία προκατάληψη για τις σεξουαλικές προτιμήσεις ή τις ανεπίσημες σχέσεις;
6) Εκνευρίζεστε με την αδικία και την αμέλεια;
7) Μπορείτε να διακρίνετε πάντα αν κάποιος σας λέει ψέματα;
8) Έχετε βιώσει ψυχικά επεισόδια και γνωρίζετε ή διαισθάνεστε πράγματα προτού συμβούν;
9) Είστε ευθύς στην επικοινωνία σας και λέτε πάντα αυτό που σκέφτεστε;
10) Οι επιφανειακές συζητήσεις σας εκνευρίζουν σημαντικά;

11) Είστε πιστός στη σχέση σας σε ακραίο βαθμό;
12) Θέματα πνευματισμού και εσωτερισμού σας γοητεύουν;
13) Είστε αντικαθεστωτικός;
14) Απολαμβάνετε την παρέα των συνανθρώπων σας;
15) Νιώθετε καλύτερα σε μια δουλειά όπου εργάζεστε μόνος και ανεξάρτητος;
16) Είχατε θεμελιώδεις πνευματιστικές εμπειρίες, όπως το να νιώσετε την παρουσία αγγέλων ή νεκρών αγαπητών προσώπων;
17) Νιώθετε έντονο το συναίσθημα της βοήθειας προς άλλους, είτε ατομικά είτε σε όλο τον κόσμο;
18) Εκνευρίζεστε εύκολα, ιδιαίτερα όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει αυτά που λέτε;
19) Επαναστατείτε όταν σας διατάζουν, ιδιαίτερα χωρίς καμία εξήγηση;
20) Νιώθετε χαρούμενος και γαλήνιος όταν βρίσκεστε στη φύση με τα ζώα και τα φυτά;

21) Όταν επικοινωνείτε με κάποιον απολαμβάνετε να τον κοιτάτε στα μάτια;
22) Απεχθάνεστε να παίζετε πνευματικά η συναισθηματικά παιχνίδια;
23) Έχετε την τάση να βλέπετε μια εναλλακτική ή διαφορετική πλευρά των καταστάσεων;
24) Αντιλαμβάνεστε τις ιδέες σε τρεις διαστάσεις ή σε πολλές διαστάσεις;
25) Είστε εξαιρετικά ευφυής ακόμη κι αν δεν είχατε υψηλή βαθμολογία στο σχολείο;
26) Έχετε εκδηλώσει κατάθλιψη σε διάφορους βαθμούς, από λύπη μέχρι απελπισία ή ακόμη και σκέψεις αυτοκτονίας;
27) Αντιλαμβάνεστε το σύμπαν να επικεντρώνεται στο Θεό Δημιουργό;
28) Έχετε επίγνωση όλων όσων νιώθουν ή σκέφτονται οι άλλοι για εσάς;
29) Η δογματική θρησκεία δεν σας ενδιαφέρει;
30) Είστε ισχυρογνώμων και οξύθυμος;

31) Είστε ικανοποιημένος αν έχετε αρκετά χρήματα για να καλύψετε τις βασικές σας ανάγκες;
32) Εκνευρίζεστε όταν τα δικαιώματά σας, ή οι επιλογές σας, σας στερούνται;
33) Νιώθετε συχνά αποσπασμένος, αποδιοργανωμένος, ατίθασος και ανίκανος να ολοκληρώσετε
πράγματα;
34) Η αποφασιστικότητα και η επιμονή σας είναι βασικά χαρακτηριστικά σας;
35) Είστε ευαίσθητος σε πράγματα, όπως φαγητά, μπογιές, χημικά, μόλυνση, θόρυβο και συνθετικά υλικά;
36) Σας ελκύουν οι δημιουργικές δραστηριότητες, όπως μουσική, τέχνη, σχεδίαση, φωτογραφία, χειροτεχνία, συγγραφή και πνευματικές αξίες;
37) Κλείνεστε συχνά στον εαυτό σας;
38) Επιλέγετε τους φίλους σας με πολύ προσοχή;
39) Η σεξουαλικότητα για εσάς είναι πνευματική επαφή-δημιουργική, εκδηλωτική και συχνά εφευρετική;
40) Έχετε την τάση να αναλύετε τα πράγματα μέχρι αηδίας;


41) Οι καταστάσεις ενοχών δεν σας αγγίζουν;
42) Πάντοτε προσπαθείτε σκληρά για να ακουστείτε και να σας καταλάβουν;
43) Διαθέτετε την ικανότητα του χαμαιλέοντα να προσαρμόζεστε σε καταστάσεις προκειμένου να επικοινωνείτε με τους ανθρώπους;
44) Προτιμάτε την αδόμητη μάθηση ή εργασιακό περιβάλλον;
45) Σας ελκύουν οι θεραπευτικές τέχνες ή έχετε την φυσική ικανότητα να θεραπεύετε τους άλλους;
46) Σας αρέσει να εργάζεστε με τα χέρια και να δημιουργείται συνεχώς πράγματα;
47) Προστατεύετε ιδιαίτερα τον προσωπικό σας χώρο;
48) Σας ελκύουν οι κρύσταλλοι, οι πέτρες και οι λίθοι;
49) Προσβάλλεστε εύκολα, είτε το δείχνετε, είτε όχι;
50) Σας ελκύουν οι μαγικές ιδέες, όπως οι μάγοι, τα ξωτικά, οι γοργόνες, και οι μονόκεροι;

Απαντάτε με: ποτέ, σπάνια, μερικές φορές, συχνά και πάντα.
Βαθμολογία:
Ποτέ=0 βαθμοί
Σπάνια = 1 βαθμός
Μερικές φορές = 2 βαθμοί
Συχνά = 3 βαθμοί
Πάντα = 4 βαθμοί

0-87: Δεν έχετε καμία σχέση με τα Indigo, είστε όμως ανοιχτόμυαλοι
88-139: Πιθανόν να κατέχετε μερικά χαρακτηριστικά τω Indigo είστε δηλαδή προπομποί!
140-175: Μεγάλη πιθανότητα να είστε Indigo ή να εξελίσσεστε σε Indigo.
176-200: Είστε Indigo ή κρυσταλλικός.
Ξέρετε ποια είναι η αποστολή σας στη γη.




Χαρακτηριστικά των ενηλικιωμένων INDIGO

    Είναι ευφυείς (αν και δεν έχουν απαραίτητα καλούς βαθμούς στο σχολείο).

    Είναι πολύ δημιουργικοί και απολαμβάνουν να φτιάχνουν διάφορα πράγματα.

    Πάντα πρέπει να ξέρουν το γιατί (ειδικά αν τους ζητείται να κάνουν κάτι).

    Ένιωθαν αποστροφή και ίσως απέχθεια για την ανοησία της απαιτούμενης εργασίας στο σχολείο, την ρουτίνα.

    Ήταν επαναστάτες στο σχολείο, αρνούνταν να κάνουν τις εργασίες, απορρίπτοντας την εξουσία των καθηγητών ή  ήθελαν να επαναστατήσουν, αλλά δεν τολμούσαν, λόγω πίεσης των γονέων.

    Μπορεί να έχουν βιώσει από νωρίς υπαρξιακή κατάθλιψη και αισθήματα αδυναμίας. Αυτά μπορεί να έχουν κυμανθεί από τη θλίψη στην απόλυτη απελπισία.

    Έχουν δυσκολία στις δουλειές παροχής υπηρεσιών και πρόβληματα αποδοχής της ιεραρχίας.

    Προτιμούν τις ομαδικές δραστηριότητες  και τις ηγετικές θέσεις.

    Έχουν βαθιά συμπάθεια για τους άλλους, αλλά αδιαλλαξία για την ηλιθιότητα.

    Εξαιρετικά συναισθηματικά ευαίσθητοι

    Μπορεί να έχουν πρόβλημα οργής.

    Έχουν πρόβλημα με τα περισσότερα συστήματα (είτε συναισθηματικά, ψυχικά ή σωματικά) όπως την  πολιτική, το εκπαιδευτικό, το ιατρικό και το νομικό.

    Αποξένωση από την πολιτική - συναίσθημα ότι η φωνή τους δεν θα ακουστεί και ότι το αποτέλεσμα δεν έχει σημασία έτσι κι αλλιώς.

    Απόρριψη του παραδοσιακού τρόπου ζώης

    Θυμός για δικαιώματα που έχουν αφαιρεθεί, φόβος ή / και οργή για τον Big Brother που παρακολουθεί.

    Αισθάνονται την ανάγκη και έχουν διακαή επιθυμία να κάνουν κάτι για να αλλάξουν και να βελτιώσουν τον κόσμο.

    Έχουν ενδιαφέρον για τον ψυχικό ή πνευματικό κόσμο από πολύ μικροί.

    Είχαν λίγα ως κανένα Indigo πρότυπα προς μίμηση .

    Έχουν ισχυρή διαίσθηση.

    Τυχαίο τρόπο συμπεριφοράς - (συμπτώματα Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής), μπορεί να έχουν πρόβλημα συγκέντρωσης σε μια εργασία εκτός και αν την έχουν επιλέξει οι ίδιοι.

    Είχαν ψυχικές εμπειρίες, όπως προαισθήματα, οράσεις αγγέλων  ή φαντασμάτων, ακροάσεις φωνών.

    Επιδιώκουν να βρουν το νόημα  στη ζωή τους και την κατανόησή του κόσμου. Μπορεί να τα αναζητήσουν  μέσα από τη θρησκεία, τις πνευματικές ομάδες και  τα βιβλία, τις ομάδες αυτοβοήθειας ή  και ατομικά.

    Αν βρουν ισορροπία μπορούν να γίνουν πολύ ισχυροί, υγιείς και ευτυχισμένοι.



Από την αρχή της γης υπάρχουν κύκλοι, όπως οι εποχές, οι ημέρες, τα χρόνια. Υπάρχει ένας μεγάλος κύκλος των περίπου 26.000 χρόνων (13x2.000). 

Το έτος 2000 δεν είναι μόνο ένας καινούριος αιώνας, αλλά σχηματίζει σε μερικά χρόνια επίσης την αρχή ενός νέου κύκλου. Ο μεγάλος κύκλος χαρακτηρίζεται κάθε φορά από μια αλλαγή στην συνείδηση των ανθρώπων που βρίσκονται στη γη τότε. Πριν από αυτή την αλλαγή γεννιούνται ήδη παιδιά που έχουν την καινούρια συνείδηση, ώστε να γίνουν οι αλλαγές σταδιακά. Από την δεκαετία του 90 πολλά παιδιά που γεννήθηκαν είναι παιδιά ίντιγκο.

Από την Μ. Στέιμαν - Κοκκαλίδου, Ψυχολόγο
Ειδικευμένη στην παιδική ηλικία και στην υποστήριξη γονέων





Τα παιδιά που γεννήθηκαν κάτω από την ακτίνα της νέας εποχής ονομάζονται ίντιγκο. Εμείς γεννηθήκαμε, στην πλειοψηφία, κάτω από την βιολετί ακτίνα, ενώ τα παιδιά ίντιγκο κάτω από την ίντιγκο ακτίνα (indigo=βαθυγάλανο). Μερικοί άνθρωποι μπορούν να δουν αυτό το χρώμα στην αύρα των παιδιών. 

Η συνείδηση των ανθρώπων που γεννήθηκαν κάτω από την βιολετί ακτίνα είναι δύο ή τριών διαστάσεων. Τα παιδιά της νέας εποχής, τα ίντιγκο, έχουν αυξημένη συνείδηση, που σημαίνει ότι επεξεργάζονται και αντιλαμβάνονται τα πράγματα με άλλον τρόπο από εμάς Μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητα σε ερεθίσματα από το περιβάλλον, μπορεί να έχουν αυξημένη διαίσθηση, μπορεί να βλέπουν, να γεύονται, να μυρίζουν πράγματα που δεν αντιλαμβανόμαστε. 

Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, έχει συνέπεια στην συναναστροφή τους με τους γονείς και στην συμπεριφορά και απόδοσή τους στο σχολείο. Δεν είναι πάντα εύκολο να καταλαβαίνουμε τις ανάγκες τους, γιατί τα παιδιά ίντιγκο διαφέρουν από εμάς.

Τα ίντιγκο παιδιά διαφέρουν πολύ μεταξύ τους όπως όλα τα παιδιά.


Τα δέκα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά είναι: 
(από indigo children. Lee Carol και Jan Tober)

1. Έρχονται στον κόσμο νιώθοντας σαν βασιλιάδες (και συχνά συμπεριφέρονται ανάλογα). 

2. Έχουν την αίσθηση ότι «τους αξίζει να βρίσκονται εδώ» και εκπλήσσονται όταν οι άλλοι δεν αισθάνονται το ίδιο. 

3. Έχουν συναίσθηση της αξίας τους και συχνά δίνουν στους γονείς να καταλάβουν «ποιος είμαι εγώ».

4. Έχουν πρόβλημα όταν κάποιος προσπαθεί να ασκήσει επάνω απόλυτη εξουσία (χωρίς να παρέχει εξηγήσεις ή δικαίωμα επιλογής).

5. Ορισμένα πράγματα απλώς αρνούνται να τα κάνουν. Για παράδειγμα, δυσκολεύονται πολύ να περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους.

6. Τους δημιουργούν εκνευρισμό τα συστήματα που περιέχουν κάποιο τελετουργικό και δεν απαιτούν δημιουργική σκέψη. 

7. Συχνά επινοούν δικούς τους, καλύτερους τρόπους για να κάνουν ορισμένα πράγματα, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο. Σαν αποτέλεσμα, δίνουν την εντύπωση ότι «τα βάζουν με το σύστημα» ή
ότι είναι αντικομφορμιστές απέναντι σε κάθε σύστημα. 

8. Εμφανίζονται ως αντικοινωνικά άτομα, εκτός αν βρίσκονται με ομοίους τους. Αν δεν υπάρχουν γύρω τους άνθρωποι που να πουν τον κόσμο όπως εκείνα, μπορεί να γίνουν εσωστρεφή κ νιώσουν ότι
δεν τους καταλαβαίνει κανείς. Σε πολλές περιπτώσεις το σχολείο τούς φαίνεται δυσβάσταχτο από κοινωνικής πλευράς.

9. Δεν ανταποκρίνονται σε μεθόδους πειθάρχησης που βασίζονται στην ενοχή («Αλίμονο σου όταν γυρίσει σπίτι ο μπαμπάς και δει τι έκανες!»).

10. Δεν ντρέπονται να σου πουν τι χρειάζονται.

Όλο και περισσότεροι γονείς και εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται ότι αδυνατούν να μετατρέψουν την ανεπιθύμητη συμπεριφορά («αυτό το παιδί δεν συμμορφώνεται»). Δεν είναι ότι «κάνουν λάθη, αλλά οι γνωστοί τρόποι δεν επαρκούν για τα παιδιά ίντιγκο. Χρειάζονται πληροφόρηση για αυτό που συμβαίνει. Ο κόσμος έχει ανάγκη για ενημέρωση για αυτό το φαινόμενο, για να μην κατηγορήσει ούτε τον εαυτό του, ούτε τα παιδιά για δύσκολες καταστάσεις. Όλοι θέλουμε να μας δείχνουνε κατανόηση. Το ίδιο ισχύει για τα παιδιά ίντιγκο. Η συνεννόηση αρχίζει από την κατανόηση.












H μικρου μηκους ταινια του Κων/νου Πιλαβιου « Μικρες χαρες » 2008.