FAOS SAMADHI 2

Εναλλακτικος χωρος αναζητησης και θεραπευτικων τεχνων.

Εργαστηρι Αυτογνωσιας.

Ολιστικες ψυχοθεραπευτικες προσεγγισεις μεσω της Βοτανικης Ιατρικης, του Διαλογισμου, της Μεταφυσικης, της Ανθρωπολογιας, της Νεας Φυσικης και της Νεας Ενεργειας.


Κάπου στα βάθη της γενετικής μας μνήμης, βρίσκεται η γνώση του σύμπαντος και των κόσμων, όπου η ζωή είναι απαλλαγμένη από την αυταπάτη του χρόνου και του χώρου.

Όπως ακριβώς είχε προγραμματιστεί μέσα μας για να επαναφυπνιστεί την τέλεια στιγμή, έτσι τώρα προσκαλεί την προσοχή μας.

Έχουμε ένα σκοπό πολύ μεγαλύτερο από όσο μπορέσαμε ποτέ να φανταστούμε.

Ο σκοπός αυτός ζητά να τον αναγνωρίσουμε τώρα και ζητά επίσης να αποκόψουμε τα κυκλώματα που μας συνδέουν με τα πρότυπα σκέψης και τα άχρηστα συναισθήματα τα οποία μας κρατούν δέσμιους στην αυταπάτη και στη σύγχυση των κατώτερων βασιλείων.

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Η διαφορα θρησκειας – πνευματικοτητας και η Γιογκα.





«Κανείς δεν βάζει καινούριο κρασί σε παλιά ασκιά.
Αλλιώς το κρασί θα σκίσει τα ασκιά και το κρασί θα χυθεί
και τα ασκιά θα καταστραφούν» .

Κατά Μάρκον



Η Yoga δεν είναι θρησκεία, δεν είναι δόγμα, δεν είναι πολίτευμα. Μπορεί να εφαρμοστεί από όλους. Είναι τρόπος ζωής, είναι φυσική, σωματική και νοητική άσκηση που μας βοηθά να γνωρίσουμε τον εαυτό μας, να συμφιλιωθούμε μαζί του και να ζήσουμε περισσότερο υγιείς.

Είναι η ευκαιρία μας να μάθουμε να ζούμε μια πιο ισορροπημένη ζωή. Να μπορούμε να δεχόμαστε την κάθε μας εμπειρία, και να μαθαίνουμε από αυτήν, αντί να αντισκεκόμαστε συνέχεια στη ζωή. Σε λίγο μπορεί να αντιληφθούμε ότι οι φόβοι μας έχουν μειωθεί, ότι δρούμε πιο ήρεμοι, και πιο χαρούμενοι στη ζωή μας.

Η Υoga μπορεί να εφαρμοστεί από παιδιά, ενήλικες, ηλικιωμένους, γυναίκες σε εγκυμoσύνη, άτομα που πάσχουν από ψυχοσωματικά θέματα. Υποστηρίζει την αποκατάσταση ενός ευρέος φάσματος περιπτώσεων όπως: πόνοι μέσης - αυχενικό σύνδρομο - ατονία - δυσκαμψία - εύκολη κόπωση - ορθοσωμικά προβλήματα σπονδυλικής στήλης - θέματα πεπτικού - αναπνευστικού - κυκλοφορικού συστήματος κ.α.

Η Hatha Yoga αποτελείται από σωματικές στάσεις (ασάνες) και αναπνευστικές ασκήσεις. Οι ασάνες, οι αναπνοές και η χαλάρωση εναρμονίζουν το νευρικό μας σύστημα, αυξάνουν τη ροή αίματος προς τους ενδοκρινείς αδένες, και χαλαρώνουν όλα τα συστήματα.

Η Raja (Βασιλική, Αυτοκρατορική) Yoga είναι η τέχνη της κυριαρχίας του εαυτού μας.

Η γιόγκα απορρίφθηκε από τον Ινδουισμό γιατί δεν επέμενε ότι ο Θεός υπάρχει. Δεν υποστήριζε ποτέ η γιόγκα ότι ο Θεός δεν υπάρχει, απλά δεν έλεγε ότι υπάρχει. Το συμπέρασμα είναι ότι η γιόγκα δεν είναι θρησκεία και δεν θα πρέπει να συνδέεται με κάποια θρησκεία.

Όποιος ασχολείται με τη γιόγκα μπορεί εύκολα να δει ότι στη φιλοσοφία της δεν υπάρχει κάποιο δόγμα, ούτε κάποια τελετουργία στην οποία οι συμμετέχοντες καλούνται να δηλώσουν πίστη ή υπακοή. Δεν υπάρχουν θρησκευτικές υποχρεώσεις - για παράδειγμα υποχρεωτική παρακολούθηση εβδομαδιαίων θρησκευτικών τελετουργιών - δεν χρειάζεται να νηστεύει κανείς ή να παίρνει μέρος σε κάποιου είδους θεία κοινωνία.


Γιατί όμως πολλά κείμενα της γιόγκα, όπως οι Yoga Sutras του Patanjali, θεωρούνται ιερά κείμενα, πηγές αλήθειας και σοφίας που καθοδηγούν τις ζωές των γιόγκι ανά τους αιώνες; Και γιατί υπάρχει ένας κώδικας ηθικής (τα yamas και τα niyamas), ο οποίος, αν και όχι καθολικά αποδεκτός και κατανοητός, είναι ευρεία διαδεδομένος;

Παρότι υπάρχουν πολλοί τρόποι διδασκαλίας της γιόγκα οι περισσότεροι δάσκαλοι αποκηρύσσουν τον όρο «θρησκεία». Αν όμως η γιόγκα δεν είναι θρησκεία, τότε τι είναι;

Ίσως αυτό είναι το κατάλληλο σημείο να διαχωρίσουμε τους όρους «θρησκεία» και «πνευματικότητα».

Η πνευματικότητα θα λέγαμε ότι αφορά τον εσωτερικό μας κόσμο, την συνεχώς εξελισσόμενη κατανόηση του εαυτού μας και της θέσης μας στον κόσμο, την αναζήτηση ενός νοήματος. Η θρησκεία από την άλλη μεριά αφορά περισσότερο την εξωτερίκευση της πνευματικότητας και την οργάνωση της σε δομές και διαδικασίες: σε τελετουργίες, σε δόγμα, σε προσευχές και ψαλμούς.

Η γιόγκα μπορεί να μοιάζει με ένα χόμπι, ένα άθλημα, μια δημιουργική δραστηριότητα ή ακόμα και μια μελέτη. Παρότι όμως, πολλοί Δυτικοί ξεκινούν τη γιόγκα για διάφορους λόγους (κυρίως λόγους θεραπείας και χαλάρωσης) πολλοί από αυτούς ανακαλύπτουν στην πορεία τις πνευματικές της ιδιότητες και τα θετικά της αποτελέσματα στο νου και στα συναισθήματα. Φτάνουν δηλαδή στο σημείο να βλέπουν τη γιόγκα σαν μια πνευματική πρακτική. Χωρίς όμως σύμβολα πίστης και συναθροίσεις.




H θεραπευτικη δραση των ασκησεων της Γιογκα και του Διαλογισμου στο σωμα και στο νου.






H θεραπευτικη δραση των ασκησεων της Γιογκα και του Διαλογισμου στο σωμα και στο νου.






H θεραπευτικη δραση των ασκησεων της Γιογκα και του Διαλογισμου στο σωμα και στο νου.







H θεραπευτικη δραση των ασκησεων της Γιογκα και του Διαλογισμου στο σωμα και στο νου.